Internet proti monopolu

Martin Patka smartin at mikroservis.cz
Tue Nov 10 07:40:26 CET 1998

Zdravim,

>: Zejmena me ale mile prekvapil 0,- zrizovaci poplatek a ochota, s jakou se
>: toho zjistovani ujali, a prestoze nejsou kabely, tak pry aktivne pouziji
>: PCMku na "upravu" linky nekomu jinemu a dokonce prijeli bez ohlaseni
jeste
>: tentyz den obhlednout teren - az se mi nechce verit, ze je to TEN
Telecom...
>:
>
>Muzete mi tohle nekdo potvrdit ci vyvratit? Uvazuji o zrizeni pevne linky
>pres jednu ustrednu (i kdyz prime spojeni by bylo kratsi - nelze, nutno
>o pres ustrednu...) coz ma podle mych informaci stat 1050 Kc mesicne. Ale
>zrizovaci poplatky pry jsou 2500-5000 Kc podle narocnosti.

Takovychto pevnych linek mame nekolik. Ta cena provozu opravdu odpovida -
je to 820,- Kč/mesicne + nasobek za rychlost. Pro datovy prenos do 64k je to
1.25x, 64k-128k myslim 1.8x, vyssi nasobky si nepamatuji. To se vsak tyka
analogovych linek, ktere jsou vlastne vsechny stejne - alespon technici od
Telecomu u nas vsechny linky promerovali jen na 19.2k..... Takze od te doby
bereme vsechny linky v sazbe do 64k.... :-))
Jina vec jsou digitalni okruhy - tam dava Telecom i koncove modemy a
zamyka rychlost. Cena je vsak vyssi - mam dojem, ze to je 5000,-Kč mesicne.
U techto linek si Telecom uctuje navic i pronajem koncovych zarizeni
5000,- Kč za kazdy konec.

Zrizeni te pevne linky nema pevnou sazbu - technici si uctuji vlastne za
praci
s dovedenim kabelu od uzaveru k zasuvce zakaznika. V nejhorsim pripade
to u nas bylo 1700,-Kč. Od te doby, co jsme si zacali draty s uzaveru tahat
na nasi strane sami, se plati jen za konec u zakaznika - a to  byva tak
300,- az 500,-.

Ta cena linky vsak plati jen v ramci jedne mistni telefonni ustredny. Pokud
to jde
pres dve ustredny, je cena dvojnasobna. Pokud to jde vsak mimo mistni
ustrednu,
tak cena vyskoci asi na 7000,- Ale to uz muze jit i pres prenosove kanaly,
ktere
vetsi rychlost nez zakoupenou nepusti.... Je nejlepsi se rozhovorem s
techniky
ujistit, ze celou prenosovou cestu tvori normalni draty, a zadna optika.....

Zatim nashle

Martin Patka                      network & server administrator
Mikroservis v.o.s.                e-mail:       martin at mikroservis.cz
Nerudova 45                       phone work:   +420 431 624301, 3719
51301, Semily 1                   phone home:   +420 431 624592
Czech Republic                   ICQ:  4512227
http://www.mikroservis.cz         http://www.mikroservis.cz/~martin