jakeho ISP?

Patrik Chrz - Nh xchrp03 at vse.cz
Fri Nov 13 09:56:50 CET 1998

From: xchrp03 at vse.cz (Patrik Chrz - Nh)
Subject: Re: Inet bez poplatku
Date: Tue, 3 Nov 1998 12:26:33

Mozna by te zajimalo tohle, co jsem stahl z www.mobil. cz

Patrik

[Super sleva na telefon[Mobil server - denni zpravodaj ze sveta
telekomunikaci]
                          aktualizace 12.10.1998 21:38 - vydava Mobil server
                       [Nabidka pro vas server: 5000 impresi zdarma]___
                     [Co vite o FreeStyle, krome toho, ze muzete vyhrat?]

                                       [Info o reklame]
                 Klikni zde: Co vite o FreeStyle krome toho, ze muzete vyhrat?

MENU             Pristup k internetu radiovou siti je [Vytisknout? Klikni
zde!]
Cestina                   nenarocna realita!
Sluzby
Slovensko       Minuly tyden jsme konstatovali, ze v posledni dobe se
nachazeji
Tarify          stale casteji cenove priznive alternativy pripojeni k
internet,
Telefony        aniz byste k tomu potrebovali SPT Telecom s jeho tikajicimi
PDA             impulsy. Nabidka VOL+Aliatel s 64 kbps linkou vseho vsudy za
WinCE           necelych 20 000 Kc pole moznosti neuzavira - spise naopak
(7/10
Pilot/PalmPilot - Aliatel trapi Telecom internetem). Tentokrate se podivejme
na
                lokalni radiove site.
GPS
Pagery          Zni to sice mysticky, ale v profesionalnim a komercnim podani
Iridium         na tom nic mystickeho neni - pokud vas to technicky nezajima,
Satelity        dostanete za svoje penize bedynku podobnou modemu, podobne ji
Bazar           pripojite a instalujete si dodany software. Pak uz nastavite
Technologie     jen IP adresy, DNS a podobne dalsi nezbytnosti. Jenze az
SMS&CB          doposud bylo radiove spojeni vyhrazeno jen bohatsim z nas v
M-line          podobe vyhrazenych mikrovlnnych spoju.
BTSky
Linky           Nasly se ale firmy, ktere se rozhodly slapnout do budovani
Archivy         vlastni bezdratove sdilene site, jak bych tuto technologii mel
NewsGroups      spravne cesky nazvat. Ta prvni firma - InWay - se rozhodla
Fulltext        svoje ceny predstavit na Invexu (ucinila tak) a tu druhou -
Reklama         SnisNet - jsem tamtez objevil. Sit SnisNetu se jmenuje Eridan
Statistika      sit InWay se jmenuje City.Net (stejne jako tarifni politika E2
                Viag v Nemecku).
RUBRIKY
Diskuse         Technicky jsou jejich datove site zalozeny na cellularnim
Z domova        systemu - bunecne pokryti zajistuje prenos signalu a v ramci
Ze sveta        jedne bunky lze dosahovat souhrnne rychlosti 1,6 - 3 Mbps. Tim
CeBIT´98        slovickem souhrnna rychlost myslim stav, kdy se vsichni
ComNet´97       ucastnici teto bunky o tuto rychlost deli. Vzhledem k
Mobil roku 97   poskytovane rychlosti je ovsem ona souhrnna rychlost
O nas           dostacujici i pro desitky pripojenych.

INTERNET        Dodavatele technologie jsem objevil pouze u SnisNetu - zde se
TechNet         jedna o reseni BreezeNet, v pripade InWay neni dodavatel
Hledej!         technologie znam.
Mr. Lin(x)
Grafika on-line Dulezite pro nas je pokryti a ceny. S pokrytim je to
                problematicke - InWay udajne zajistuje svoje sluzby nad
Prahou,
Hardware        v pripade SnisNetu jde pokryti smerovano nad moravska mesta
HAM server      (Ostrava, Brno), Praha ma byt pokryta v listopadu. V praxi
bych
Game-AI-Tech    doporucil dotaz - celularni pokryti neni zadny spas a snadno
by
Notebooky       se mohlo stat, ze zrovinka vase kancelar je ve stinu signalu.
Vztlak
                Nu, nyni ceny.

                       Sluzba          InWay - City.Net     SnisNet - Eridan
                aktivace pro 1 PC    15 000 Kc            6 000 Kc
                                     3 490 Kc prenosy do
                                     500 MB via cache
                                     (dalsi 1GB 2000 Kc)
                pripojeni do         7 490 prenosy do 1
                internetu            GB, dalsi 1GB 4000   2 800 Kc neomezene
                                     Kc
                                     28 490 Kc neomezeny
                                     pristup

                Jak z ceniku vidno, cenova hladina radioveho pripojeni se
zatim
                nevytvorila a InWay se od SnisNetu vyrazne lisi - zejmena je
                napadne, ze SnisNet nabizi neomezenou kapacitu vyuzivani
linky,
                zatimco InWay stritkne definuje 128 kbps rychlost spojeni a
                omezuje internetovy pristup na prenesena data. Presto je cena
                InWay i v pripade neomezeneho pristupu pod cenou klasicke
pevne
                linky 128 kbps. SnisNet navic zakazuje preprodavat tuto sluzbu
                dalsim osobam - to pro pripad, ze byste si chteli zridit
                mistniho providera na jejich lince...

                Oba provideri nabizeji radu doplnkovych sluzeb zejmena
                v oblasti WWW, mailboxu a FTP serveru, jakoz i pripojeni LANek
                do internetu ci mensich pocitacovych pracovist.

                Uzkym hrdlem libovolne rychle vnitrni site je jeji vystup
                smerem do internetu - zatimco InWay momentalne vede v zebricku
                testu, protoze na poli internetu zacina a ma pomerne volne
                kapacity, SnisNet neni primarnim poskytovatelem internetu, ale
                ma koupene kapacity - udajne od EuNetu a PVT.

                Jak se tyto sluzby osvedci, ukaze cas. Je nepochybne, ze pro
                mnoho z nas predevsim cenova nabidka Eridanu predstavuje mensi
                sumu, nez jakou nalezame na uctech od SPT Telecom. V pripade
                Eridanu - SnisNetu - je treba si uvedomit, ze v cene je
nejenom
                provoz linky, ale i pripojeni do internetu, vse v jednom
                pausalu. U City.netu firmy Inway platite pouze pokud
prekrocite
                limit

                Takze predevsim pro mensi firmy a zurive browsily z povolani
                jsou obe nabidky nadmiru atraktivni. Pokud mate nekdo se
                sluzbami obou firem zkusenost, neopomente se ozvat s vasimi
                dojmy!

                                  Zde je misto pro vas nazor.

                    Nas tip: vice zprav zobrazite tak, ze je vyberete mysi a
                                      nechate je zobrazit!

                  Mobil server message board
                                          Vypis zprav

                                           [send]
                                                                     [Image]

                Patrick Zandl

                 Potrebujete novinky ze sveta pocitacove grafiky? Zajimate se
                           tiskarny, digitalni fotoaparaty a scanery?
                         Ctete Grafiku on-line - ma aktualni informace!

                                     [Aplikace Mr. Lin(x)]

                      Vseobecna kontaktni adresa: webdesign at mobil.cz, tel.
                                          02-96189090.
                      Vsechna prava vyhrazena (c) 1997, 1998 Mobil server
                    pouzivani techto stranek ke komercnim ucelum lze jen za
                                       souhlasu autora.