"transparent" cache sucks -- opet

Arnost Stedry arnost at fw.uivt.cas.cz
Thu Nov 26 17:25:38 CET 1998

petrnach at natur.cuni.cz (Petr Nachtmann) writes:

> Transparentni proxy IMHO odchytava zadosti jdouci na port 80. HTTP na
> jinem portu IHMO neodchyti. Zadosti do proxy jdou pres jiny port (8000,
> 8080, 3128...), takze transparentni proxy  by se to nemelo tykat.

to je asi pravda. Ovsem takove reseni problemu se mi zda ponekud
nanicovate, protoze:

1. Problem se resi pouze na strane prijemce, poskytovatel nema moznost
   cinnost cache ovlivnit (kdyz napr zjisti, ze udaje v ni shromazdene
   jsou spatne).

2. Pokud jsem mel takoveto problemy s proxy pred tim, resil jsem je
   tak, ze jsem se dotazu pres proxy vyhnul, ted mi zbyva obratit se
   svym dotazem na nejakou jinou proxy.

Nechci vypadat jako odpurce transparentni proxy, jen bych rad, aby
zmizely nektere problemy, ktere nastaly po jejim nasazeni. (Nerikam ze
souvislost je kauzalni.)

> Pokud jsou s Cisco Cache Engine nejake obektivni potize, snad by mohlo byt
> mozne uprednostnit napr. reseni firem Inktomi nebo Cacheflow. Doufam, ze
> CCE zatim nebyla zaplacena a ze je mozno ji vratit.

Existuje nejaka moznost jak toto rozhodovani ovlivnit?

arnost