e-mail -> sms

Pavel Ruzicka pavouk at k332.feld.cvut.cz
Fri Oct 9 18:26:20 CEST 1998

> Mohli by jste mi prosim poradit, jakym zpusobem to lze v Unixu udelat,
> aby mne chodily zpravy o prislych e-mailech na mobil. Pripadne s nejakou
> moznosti filtrace. Zkousel jsem to pomoci crontab a scriptu v perlu, ale
> urcite to neni to prave orechove.

V linuxu napr. takto:
Zeditujete /etc/aliases a pridate radku pro uzivatele 'novak'.

novak:                novak, 123456 at sms.eurotel.cz

Vysledek bude takovy, ze mail pujde jak do schranky, tak na sms gateway.
Stejnym zpusobem muzete udelat to, ze to nepujde rovnou na sms gateway,
ale prefiltruje se to pres nejaky chytry sms programek:

novak:                novak, "|/usr/local/sbin/smsgate ....atd."

Pokud nemate rootovska prava, da se to udelat asi pomoci procmail.
Respektive pomoci souboru .procmailrc

Tady je priklad syntaxe, ktera mi hodi vsechny maily z konference do
zvlastniho folderu 'net' v mem houmu:
--------------------
MAILDIR = $HOME/Mail

:0
* ^From.owner-net at cs.felk.cvut.cz
net

Nepamatuji si jiz, jak sem to vyrobil, asi sem to nekde okoukal.
Nevim, jestli tyto postupy budou fungovat na vsech UNIXech, ale snad na
vetsine ano...
S konkretnim filtrovacim programkem Vam neporadim.

S pozdravem Pavel Ruzicka, INEC s.r.o.