Opet cache

Dan Lukes DAN at seno.fio.cz
Mon Oct 19 15:53:26 CEST 1998

On 19 Oct 98 at 8:48, Ji í Kuchta wrote:

> ... trochu z jineho soudku. Dalo by se oznamit, jakou ma cache
> expiraci a zda ji lze nejak urychlit ? Jde mi o to, ze jsem nedavno
> tahal nekolik nekolikamegovych souboru a prenos skoncil nekde v jedne
> ctvrtine. Jenomze ted pri kazdem novem pokusu dostanu bleskove z kese
> prave onen kousek. Jak a kdy se mohu dostat k puvodnimu celemu
> souboru ?

    No, autoritativni odpoved dokaze poskytnout pouze CESNET, nicmene,
cache, jakkoli transparentni, vy snad mela reagovat na pozadavek (klienta),
aby dokument z cache podan nebyl (pragma: no-cache jestli si dobre
pamatuji, u HTTP/1.1 to mozna bude slozitejsi). Jestli cache neni nastavena
na setreni i za cenu kompatibility, pak pri tomhle pozadavku dokument bez
ohledu na nejake expirace stahne a poda znovu (a je na ni, zda si necha
stary nebo nove stahly exemplar).

    Takze u dlouhatanskeho dokumentu by melo stacit v Netscape zmacknout
Reload spolu s drzenym shiftem (pozor, zamotny reload nezabira) a dokument
by se mel "prenatahnout". Jak se to dela u Exploreru (jestli to umi)
netusim ...

    Je tady samozrejme nebezpeci, ze cache muze byt nastavena tak, aby
setrila pasmo "za kazdou cenu" a no-cache ignorovala - prestoze je vadna a
zustavaji v ni poskozene dokumenty. Pak by samozrejme pomoc nebyla a bylo
by nutne tlacit na provozovatele aby az do nakonfigurovani cache do opravdu
transparentni podoby (nebo ziskani cache jine, skutecne transparentni) od
(pseudo-)transparentniho cachovani upustil.

    A kdyz uz jsem v tom - dovolim si polozit primou otazku (patrici take
spravci CACHe, ale mozna pan Krsek odpovi) - jsou nebo nejsou alespon nejaky
cas uchovanay nejake LOGy, ktere by umoznily dohledat skodice, pokud mam
presny cas a port, ze ktereho byl z transparentni proxy podniknuta nejaka
nepekna akce, nebo opravdu cache umoznuje skodicum z rad uzivatelu
TEN34 totalni anonymizaci ?

                                                        Dan

Dan Lukes            tel: +420 2 24102204, fax: +420 2 24102301
root, postmaster (and *master) of FIONet, webmaster of KolejNET
Administrator   of    www.antispam.cz's    spammer    blacklist
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz