Transparentnejsi proxy cache?

Ales Dryak A.Dryak at sh.cvut.cz
Tue Oct 20 21:52:17 CEST 1998

Jan Yenya Kasprzak wrote:

>            (WWW server)
>            ( router )----(transparentni proxy)
>           (vnitrni sit, klient)
>

>         To co jsem navrhoval ja bylo, aby to druhe TCP spojeni (od cache
> k www serveru) bylo ustavovane se zdrojovou adresou klientskeho pocitace
> (coz samozrejme vyzaduje dalsi netrivialni spolupraci routeru a asi i
> TCP stacku na pocitaci cache). Pak by WWW server nic nepoznal a dany objekt
> by se presto dostal do cache.

Spoluprace routeru by vskutku nemusela byt uplne trivialni. Je si treba totiz
uvedomit, ze pakety prislusejici TCP spojeni cache-server zasila nic netusici
WWW server na (podvrzenou) adresu puvodniho WWW klienta. Ten samozrejme nic
netusi o druhem spojeni a poslal by TCP RESET. Presmerovani zpetnych paketu na
routeru je size zhruba stejne slozite jako presmerovani pozadavku klientu na
cache, zpatecni pakety vsak mohou ke klientum byt smerovany uplne jinudy - vubec
ne pres router na nasem obrazku :(.
Pri vhodne konfiguraci site (klienti v siti jsou oddeleni od zbytku sveta
jedinym routerem) by celou komedii bylo mozne sehrat. Pri slozitejsi konfiguraci
se vse radove zeslozituje.

Ales Dryak