Transparentnejsi proxy cache?

David Rohleder davro at ics.muni.cz
Mon Oct 26 17:58:40 CET 1998

Lazo at Patria.CZ (Lazo Igor) writes:

> Ja se obavam, ze odpoved z www serveru muze prijit
> z libovolneho smeru. Tzn. pokud prijde odjinud,
> routovaci system site obsahujici cache nemusi
> tuto odpoved prohnat skrz cache. Zalezi na topologii.

Zalezi na topologii a na rozhodnuti spravce site.

> [...]
> prijde z jineho smeru, routovaci system ho nasmeruje na
> cache, nebot ta "mluvi ven svym jmenem" a odchozi paket
> podepsala svou IP adresou.
>
> Dejme tomu, ze mate system, ktery ma dve spojeni ven.
> Cache je na spojeni A. Routovani je nastaveno tak, ze vsechno
> odchazi pres A, tudiz pres cache. Dejme tomu, ze spojeni B
> je na cizi sit, kde je WWW server. Kdyz komunikujete s timto
> serverem, pakety tam jdou pres A a muzou se vracet pres B.
> ( To uz nezavisi na vas. ) Soucasna kvazitransparentni cache
> se s tim lehce vyrovna. Opravdova transparentni cache selze.

Bylo by to sice komplikovanejsi, ale kdyz mam dva routery se dvema
linkami, tak zajistim, aby vsechny pakety prochazejici jak routerem A,
tak routerem B, ktere maji source port WWW (80) sly na transparentni
cache. Neni to az zas tak slozite.

V soucasnosti muze vypadat transparentni cache treba takto:

  linka ven

    A--Cache

  linky dovnitr

V pripade dvou routeru: