Povolene znaky ve jmene domeny

Petr Soucek petr at ryston.cz
Fri Oct 30 17:24:41 CET 1998

Krome jiz zmineneho RFC1034 otazku povolenych znaku v domenovem jmene
probira standard RFC2181, Clarifications to the DNS Specification, July
1997 - treba ftp://ftp.ripe.net/rfc/rfc2181.txt

Strucne lze shrnout, ze povolena jsou pismena, cislice a pomlcka.
Podtrzitko ne. Mala a velka pismena se nerozlisuji, diakritika neni
povolena. Taky by tam nemely byt pouze cislice - vznika pak moznost
zameny s IP adresou - treba 555555555 je ekvivalentni 33.29.26.227.
V praxi zjistite, ze jde pouzivat skoro jakekoliv znaky, ale je tu velke
riziko nekompatibility s urcitymi systemy a proto doporucuji uvedene
doporuceni dodrzovat.

Seznam RFC tykajicich se domen a DNS a nastroju na kontrolu konfigurace
DNS najdete na:

http://www.ryston.cz/petr/dns.html

Zdravi

Petr Soucek