Transparentni cache a mirrory

Martin.Postulka at cerge.cuni.cz Martin.Postulka at cerge.cuni.cz
Thu Sep 17 17:20:09 CEST 1998

>Pokud je ale nyni provoz cachovan, prijde mi, ze pouziti mirroru je
>naopak velice nedoporucenihodne, nebot zmensuje pravdepodobnost, ze
>se strefim do serveru, ktery uz nekdo pouzil prede mnou.

>Pokud je to pravda, co takhle zridit na cache misto, kde bych si mohl
>overit, zda je dany informacni zdroj uz cache? Vzhledem k tomu, ze
cache pri pristupu na www.mysql.com nebude asi v dohledne dobe umet
automaticky presmerovat do Nemecka, ...

To je zajimava myslenka!

Souvisi to s tim, ze jednak asi neexistuje, respektive nepouziva se,
jednoznacna identifikace dokumentu a dale, ze asi neexistuji metody
pro ohodnoceni a vybrani zdroje (tehoz) dokumentu podle prenosovych
naroku. Takze to automaticke presmerovani asi nebude uskutecnitelne,
respektive smysluplne, dokud tohle nebude splneno.
Jinak presmerovani (staticky) by asi spravce transparentni cache
(respektive filtrujicicho routeru) principielne mel moznost udelat
i dnes, jde spis o distribuci spravy takovych presmerovani na uroven,
rekneme, dosavadnich spravcu mirroru, aby se to kapacitne a kvalifikovane
zvladlo.

Chtel jsem rict, ze je mozne prehodit centralne vyhybku na mirror,
ale kdo pak bude hlidat jestli mirror je v poradku a jestli je
porad jeste nejvyhodnejsi. (nebo aspon vyhodny:-)

Jinak do cache taky lze naplanovat pravidelne stahovani mimo provozni
spicku, takze muze suplovat klasicky mirror (nevim ale, jestli pravidla
pro uvolnovani lze nastavit individualne pro objekty) a provazat cache tak,
aby nasly, kde je prislusny zdroj cacheovan/mirrorovan.

Ale v principu se tim neresi problem rozhodnuti mezi originalnim a
odvozenym zdrojem, to musi vzdycky nekdo na nejake urovni udelat.

Martin Postulka