Transparentni cache a mirrory

Pavel Satrapa PAVEL.SATRAPA at vslib.cz
Fri Sep 18 10:53:00 CEST 1998

Urcite pouzivejte mirrory. Ona cache neni samospasitelna, jeji disky take
nejsou nafukovaci a bezny WWW provoz ji zabavi dostatecne.

> Tezko rict, kdyz nic nevime o parametrech te cache, expiracnich dobach
> a tak. Rozumim, ze hledate nekoho, kdo tohle vi a mohl by byt kompetentni
> to posoudit. Mozna nekde jinde nez v tehle konferenci.

Ja jsem se do tech Cisco Cache Engine osobne jeste porad nezaangazoval,
nicmene podle vyjadreni kolegu je to takove silne plug-and-play reseni.
Neda se tam nastavit prakticky nic, pry se clovek nedozvi ani velikost
diku uvnitr. Zkratka zapoj a duveruj.

Pokud se tyce Squidu, ktere funguji na jednotlivych skolach, tam se da
nastavit ledacos. Z tech asi nejzajimavejsich veci v soucasnosti:
- maximalni velikost ukladaneho souboru 10 MB
- neukladaji se veci ze siti v TEN-34
- parametry pro urcovani stari (prikaz refresh_rate) jsou nasledujici:
    implicitně    0 20% 7200
    obrazky       0 20% 20160
  popis jejich vyuziti ve Squidu najdete na strance
  http://cache.ten34.ces.net/texty/stariobj.html

Z tohoto popisu je take patrne, ze sice lze "prebit" hlavicku "Expires" a
servirovat i prosle stranky (nenulovou prvni hodnotou), ale ze se to
silne nedoporucuje a my to nedelame.

Mimochodem - na WWW Caching Workshopu v Manchesteru jeden clovek
predstavil cache server specializovany na FTP, ktery dokaze spolupracovat
s mirrory. V konfiguraci mu sdelite, co se kde zdrcadli a on uz se s tim
vyporada. Zatim jsme ho nezkouseli, ale radi bychom.

Preji vsem pekny den

 Pavel Satrapa                    Technical University of Liberec
 E-Mail: Pavel.Satrapa at vslib.cz   Dept. of Information Technology
 Phone:  +420-48-535-2385         Halkova 6, 461 17 Liberec
 Fax:    +420-48-535-2229         Czech Republic