hlas a TCP/IP na 1 lince

Pavel Ruzicka pavouk at k332.feld.cvut.cz
Wed Dec 1 19:00:02 CET 1999

> Mam problem. Na 1 linku od $PT s kapacitou 2 MB potrebuji dostat
> zaroven hlas (nekolik telefonnich linek) a Internet. Jak toho nejlepe
> dosahnout? Zatim mi jako nejscudnejsi pripada VoFR a TCP/IP take na
> frame relay. Hlas by mel pochopitelne vyssi prioritu nez data. VoIP
> vypada zajimave, ale obavam se, ze IPv4 by nezarucil zminovanou
> prioritu.

VoFR je asi nejlepsi napad, kvuli rychlosti a mensimu Overheadu, nez VoIP.
Pracovat s priporitami umi napr. Cisco Router, ale zrejme i jine
(Motorola Vanguard).

Pavouk

PS. Jinak dalsi moznost je pouzit kanalovanou E1 s nekterymi kanaly pro
Voice a nekterymi pro data. Nevyhoda je nevyuziti hlasove kapacity v
pripade nemluveni.