Spamy - asi bude peknej mazec

Jiří Kuchta kuchta at dean.fee.vutbr.cz
Wed Feb 10 14:09:56 CET 1999

Dne 10 Feb 99 v 12:56, napsal(a) VajikFra at ipb.cz:

> u nas ve firme (nemusim zduraznovat jako) se velice casto vyskytujou spamy,
> ktere asi nemusim nijak popisovat (odkazujou se na IBM, varujou ze smazou
> disky vsech lidi v mem emailovem adresari apod.) - totalni hlouposti. Uz
> jsem to nevydrzel a zareagoval jsem smerem odkud mail (spam) prisel, nebo

Já bych to nenazval spamem, ale VIRem. Takovéto dopisy jsou ve
skutecnosti onim virem, pred kterym varuji. Maji vsechny nalezitosti
viru - siri se, rozmnozuji, skodi (diskova kapacita, zaplni mailbox,
prenosova kapacita site) a  atd. V provozním řádu každé počítačové
sítě by měla být pasáž věnovaná nedovoleným aktivitám - šíření virů
mezi ně patří v první řadě. Obdobně ohledně přístupu k Internetu - ve
smlouvě s ISP by snad něco takového mohlo být (nevím, žádnou jsem
neviděl). A pokud se někomu nělíbí klasifikace jako "virus", tak jde o
šíření poplašné zprávy a to je v podstate to samé v bledě modrém.

> spise kdo ho siril (dejme tomu ze hodne vysoko). Bohuzel jsem narazil na
> zed. No proste totalni prusvich a ja se jdu zitra zodpovidat. Napsal jsem at

Pokud jste správce sítě, tak máte snad definované nějaké úkoly, co
máte na starosti. Antivirová problematika by tam něla patřit a
starost o bezproblémový chod sítě také. Pokud jím nejste, tak by se
to ve spolupráci se správcem sítě dalo zdůvodnit také (ve
smyslu "každý je povinen upozornit na nebezpečí nebo podniknout
neodkladné kroky k jeho odvrácení"). Pokud je správce sítě blb který
tomu nerozumí, tak je to pak ovšem problém.

> uz nikdy nezsirujou podobne veci a ze to bude asi z neznalosit nebo
> hlouposti. A ted mi hrozi v podstate vyhazov (vlastne i za tento mail).
> Proto prosim o pomoc, vim ze to tu uz bylo, ale nemam vubec cas hledat v
> archivu, tak mi prosim pomozte ziskat argumenty abych to mohl svym sefum
> nejak vysvetlit.
>
> vajikfra at ipb.cz

Jestli to je I.P.banka, tak by snad měla mít zájem aby jí síť
fungovala a aby se v ní nemnožily virové útoky. Jestli jde o úmysl
nebo o neznalost, to je snad jedno. Když někomu pošlu pozdrav
zavirovaný OneHalfem, tak dotyčného taky nebude zajímat, zda jsem o
tom věděl nebo ne.