PPTP bez modemu

Pavel Jezek pj at i.cz
Thu Feb 18 13:27:13 CET 1999

Dobry den,
prosim, muzete mi poradit jak vytvorit sifrovane spojeni (pres Internet nebo
i v ramci jedne LAN) mezi dvema pocitaci, ktere ovsem nemaji vlastni
modem...
Priklad:
Jeden PC ve skole v mistni LAN, druhy PC ve firemni siti. Obe lokality maji
plny pristup do Internetu pomoci pevne linky a BB modemu pripojenych k
routerum. PC maji pouze sitovou ethernet kartu. Pocitace v obou lokalitach
mohou bez omezeni vzajemne komunikovat po TCP/IP. Pro zajisteni bezpecnosti
bych chtel vytvorit sifrovany tunel mezi obema lokalitami tak, aby se pakety
do firemni, resp. skolni LAN smerovaly do tohoto tunelu, ostatni pakety by
se smerovaly podle pravidla v lokalni routovaci tabulce.
Chtel jsem pouzit PPTP (VPN) od MS, ale zda se mi, ze ten je pouzitelny jen
pro dial-up pripojeni. Existuje nejaky "workaround", nebo mohli byste
doporucit jine reseni tohoto pripadu.
Dekuji predem
Pavel Jezek, ICZ