check algoritm: ICO a rodne cislo

Bohumil Chalupa bochal at apollo.karlov.mff.cuni.cz
Tue Jan 5 16:04:49 CET 1999

On Tue, 5 Jan 1999, Vladislav Cerny wrote:

> RC 100511/xxxx znamena, pokud je spravne,
> ze jeho nositel se narodil 11. 5. 1910.

Ale to je mi prece uplne jasne. Nepochopeni je na Vasi strane. :-)

> S roky
> 2005 a 2025 nema nic spolecneho. A to ani v pripade,
> zda ona osoba podepsala nejaky doklad v techto,
> nebo uplne jinych letech.

Netvrdim, ze to cislo ma neco spolecneho s temi roky.

> Jedinna sporna vec nastane po roce 2009:
> pokud nedojde ke zmene systemu rodnych cisel,
> nebude zrejme, zda se ona osoba narodila v roce
> 1910 nebo 2010.

No vida, tak jste se toho nakonec dobral. Temer.
Mel jsem na mysli pripad, kdy osoba s uvedenym r.c.,
narozena v roce 2010, bude zatizena historii osoby narozene
v r. 1910. Ta mohla neco podepsat napr. v r. 2005 (kdy ji bylo
95 let a jeste zila). V r. 2025 je te mladsi 15 let a v databazich
indexovanych podle r.c. se stale muze vyskytovat nejaky zaznam
patrici te jiz zemrele osobe.
Proto jsem tvrdil to, ze pokud dojde k opakovani rodnych cisel,
musi byt kvuli jednoznacnosti kazdy vyskyt opatren jeste aktualnim
datem, a nebo lepe by k opakovani vubec dochazet nemelo.

> Vladislav Cerny

Bohumil Chalupa