Zalohovani linky

Dan Lukes DAN at seno.fio.cz
Thu Jan 7 15:17:15 CET 1999

On  7 Jan 99 at 13:24, David Smahel wrote:

> Dejme tomu, ze na sve siti mam rodinu www-serveru a chci, aby tyto
> servery byly neustale pristupne - i v pripade padu linky muj
> (1.)ISP-Internet.
>
> Rozhodnu se, ze linku bych mohl zalohovat pres jineho (2.)ISP
>
> Napada vas nekoho, jak to udelat, aby servery byly po padu 1.ISP linky
> nadale pristupne? Problem je pochopitelne v DNS a ruznych IP adresach
> pridelenych od ruznych ISP.

    Reseni existuje. Jmenuje se vlastni autonomni system. Dokonce je vami
popsany problem uvaden jako hlavni duvod prideleni AS v pravidlech jejich
pridelovani. Ma to ale hacek nemalych investic. Jednak se poskytnuti AS
plati nemalou rocni castkou. Jednak potrebujete dva ISP, kteri budou ochodni
zajistovat pripojeni nekoho s vlastnim autonomnim systemem a jednak
potrebujete zarizeni, ktere bude schopno udrzet a spravovat BGP tabulky
nutne pro routovani, ktere tak nejsou uplne male.

    Nevim jak velkou WWW farmu mate, ale obavam se, ze to je reseni, ktere si
nebudete moci dovolit.

    Jine dalsi reseni, nicmene krkolomne, nepohodlne a pomale by bylo mit
formalne WWW server na pateri nejakeho ISP (kde je mala pravdepodobnost
vypadku), ktery by na kazdy pozadavek na stranku odpovidal redirektem na
nektery server vasi WWW farmy - bud na tech nebo na onech adresach. Ma to
nevyhodu, klient bude muset na kazdy pozadavek navazovat dve spojeni, cela
farma je zavisla na dostupnosti a funkcnosti tohoto redirektoru a krome
toho, nekteri klienti maji nejruznejsi problemy spojene s redirektem
(napriklad nejsou schopni zopakovat na presnerovanou adresy POST pozadavek).

    Reseni zmeny adres v DNS pri vypadku neni pouzitelne, protoze vsude
mozne budou v cache stare adresy a preklad adres by vam vyresil odchozi -
nikoli prichozi spojeni.

    Obavam se tedy, ze pro vas problem je AS jedinnym resenim ...

                                                S pozdravem

                                                        Dan Lukes

BTW, mam take multihomed sit. Klienti znaji obe adresy www serveru, takze pri
vypadku jedne pouziji druhou ...

Dan Lukes            tel: +420 2 24102204, fax: +420 2 24102301
root, postmaster (and *master) of FIONet, webmaster of KolejNET
Administrator   of    www.antispam.cz's    spammer    blacklist
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz