Zalohovani linky

Petr Soucek petr at ryston.cz
Fri Jan 8 21:22:29 CET 1999

Dan Lukes wrote:

>     Reseni existuje. Jmenuje se vlastni autonomni system. Dokonce je vami
> popsany problem uvaden jako hlavni duvod prideleni AS v pravidlech jejich
> pridelovani. Ma to ale hacek nemalych investic. Jednak se poskytnuti AS
> plati nemalou rocni castkou.

Muzu se zeptat jakou? Podle informaci na RIPE se mi zda, jako by byl AS
zdarma. Taky jsem si vsiml, ze je rada AS zaregistrovanych bez uzitku -
kdyby se za ne hodne platilo, tak by asi nebyly.

Jednak potrebujete dva ISP, kteri budou ochodni
> zajistovat pripojeni nekoho s vlastnim autonomnim systemem

No to by mohl byt problem - provideri neradi pousteji routing z ruky.

a jednak
> potrebujete zarizeni, ktere bude schopno udrzet a spravovat BGP tabulky
> nutne pro routovani, ktere tak nejsou uplne male.

Pokud by slo jen o zalohovani a ne o multihoming, neni potreba drzet
zadne routovaci tabulky - tam staci default route.

>     Nevim jak velkou WWW farmu mate, ale obavam se, ze to je reseni, ktere si
> nebudete moci dovolit.

Myslim, ze by to za pruzkum stalo.

Ale je fakt, ze je to s kanonem na vrabce.

Zdravi

Petr Soucek