Zalohovani linky

Jiri Orsag Jiri.Orsag at o.cz
Sat Jan 9 15:53:03 CET 1999

> Muzu se zeptat jakou? Podle informaci na RIPE se mi zda, jako by byl AS
> zdarma. Taky jsem si vsiml, ze je rada AS zaregistrovanych bez uzitku -
> kdyby se za ne hodne platilo, tak by asi nebyly.

Za AS se regionalnim registrarum neplati.

> Jednak potrebujete dva ISP, kteri budou ochodni
>
> No to by mohl byt problem - provideri neradi pousteji routing z ruky.

To samozrejme jde zaridit tak, ze routing providera nebude nijak
ohrozen. Je to jednodussi nez u peeringu, protoze multihomed
zakaznik ma stabilni a maly adresni prostor.
Riziko je spis na strane zakaznika, protoze vetsina velkych ISP
s plnym routingem tlumi oscilace malych routu v routovacich
tabulkach. Tak muze mit multihomed pripojeny zakaznik celkove
horsi konektivitu za vice penez.

> a jednak
> >

> Pokud by slo jen o zalohovani a ne o multihoming, neni potreba drzet
> zadne routovaci tabulky - tam staci default route.

To jestli drzim plny routing zalezi na kapacite pripojeni a na tom jak
cenna je pro mne odchozi kapacita.

> Myslim, ze by to za pruzkum stalo.
>
> Ale je fakt, ze je to s kanonem na vrabce.

Zakaznik ma zalohovat lokalni pripojeni a svuj uzel, u zalohovani
globalni konektivity nikdy nemuze dosahnout stejne efektivity
jako velky ISP. Obecne se od multihomed pripojeni upousti.

--

     Jiri Orsag

        Pod Sancemi 444/1                               Tel: +420 602 308085
        190 00 Prague 9                                 Fax: +420 2 66313404
        Czech Republic                                  e-mail: Jiri.Orsag at o.cz