Samba x W98

Bohumil Michal michal at fee.vutbr.cz
Mon Jan 11 09:29:04 CET 1999

Josef Jursa wrote:

> Dobry den,
>
> Pouzivame sambu (1.9.18p1) pod BSD/OS 4.0 - s W95 neni problem, ale v
> posledni dobe k nam zavitaly W98 a tvrdi, ze je spatne heslo. Neresili
> jste to uz nekdo?

Zrejme pozuvate palin text passwords. Mate dve moznosti:
a) v registry nekde (u Win98 nbevim kde) povolit pouzit plain text
passwords
b) Sambu prevest na encrypted passwords, a pak nemate problem s Win95,
98, NT SP1, 2,3,4...

Doporucuji ten druhy postup - i kdyz ma vadu (nebo vyhodu?), ze heslo
pro Unix a Lan Manager nenmusi byt stejne, lze je i nezavisle na sobe
povolit/zakazat. Pro prechodne obdobi Samba verze 2.0 umoznuje
"kopirovani" hesel - ponechate stavajici stav, ale pri zmene hesla pro
SMB sluzby se zmeni heslo i sifrovane databazi, pak jednoho dne jen
prepnete rezim.

--
b.m.
Bohumil Michal