Internetove nakupy

Michal Krsek Michal.Krsek at cesnet.cz
Tue Jul 20 16:33:16 CEST 1999

> riziko, ze Vase
> pouzivat, budte
> se Vam objevi
>
> no vida, kdyz jste to tu nacnul, chtel bych se taky zeptat. Mam kartu
> Maestro/Cirrus od Expandia banky a nejak se mi s ni nepodarilo platit
> a webu. Zadal jsem cislo karty, expiraci, jmeno a dotycna stranka mi
> rekla, ze takovou kartu nezna, nebo ze ji nemuze overit. Ma tady nekdo
> zkusenost s platbou kartou na webu (i v USA domenach) a jakyma kartama
> to jde?

Ceske Maestro/Cirrus jsou urceny pouze k vybirani z bankomatu nebo u ceskeho
obchodnika (mozna). Osobne neznam nikoho, komu se povedlo zaplatit touhle
kartou na Internetu :-)

Pokud vim, tak EC/MC ci VISA mezinarodni funguje vsude. AmEx ci Dinners Club
jsem jeste nemel tu cast testovat - ci spise, moje banky je nevydavaji ;-)

Mimochodem, moc se mi libi, ze karty zacaly uz akceptovat i supermarkety
(Delvita) - a dokonce s tim ty divciny umi dobre zachazet. Takze ted kdyz si
jdu nakoupit, tak potrebuju penize jenom na ten hloupej kosik :-)))

Doufam, ze se dostaneme do stejneho stadia jako v USA, kde kdyz prijdete do
kramu a platite stovkou, tak ji __PORADNE__ prohlidnou a podezrivave se na
Vas koukaji.
Teprve potom bude cesky trh pripraven na nejaky elektronicky obchod. Dokud
clovek stoji v bance a ceka na penize, pripadne posila kazdy mesic deset
slozenek, je to silena ztrata casu. Prevadet penize z <REKLAMA> Expandia
Banky </REKLAMA> zabere 5-10 minut ... A clovek to muze udelat i vecer z
domova ...

				Michal Krsek