Internetove nakupy

Martin.Postulka at cerge.cuni.cz Martin.Postulka at cerge.cuni.cz
Thu Jul 22 17:24:52 CEST 1999

>Skoro vsechny banky maji bohuzel nejaky limit na hotovost, kteru musite mit
>slozenou v overovacim obdobi (typicky 3 mesice). Tedy: kdyz pozadate o kartu
>musite mit za uplynule 3 mesice nejaky zustatek (v desitkach tisic).
>Pokud jsem se naposled dobre informoval, tak se zacina prosazovat jiny,
>podstatne lepsi model, ktery ted krome Expandia banky nabizeji i nektere
>druzstevni zalozny. Je to jakesi overeni kredibility. Napisete tam oblast, v
>jake se platove pohybujete, jestli mate nejake nemovitosti, jestli mate
>praci atd. Oni Vam potom reknou, ze Vam ji vystavi.

> [...]

V podstate mi slo o tohle. Ne tak davno byl pozadavek CS minimalne 50tis
6 mesicu pro VISA. Proto mne zajimalo, jestli jejich riziko je tak velke,
respektive jestli neni nadeje, ze by je konkurence donutila sichrovat se
mensi castkou a/nebo kratsi dobu. Ted cerstve nevim, ale driv nebyli
schopni nebo ochotni ani uvazovat o jinem prokazani bonity, napr. vkladem
na knizce.

V cem je debetni VISA nebezpecnejsi (pro banku) nez jine (napr. on-line)?
Nema limit? Neni snad klient zodpovedny za precerpani konta?
Nemuze byt duvod v tom, ze u VISA nedostane CS tak vyhodna procenta jako
u jinych karet a proto ji znevyhodnuje?

Jejich politika vypada spis jako odmena za duveru (*), ze jim sverite
penize, nez jako pojistka proti precerpani nebo zneuziti karty.

(*) puvodne jsem napsal odvahu, ale vyznivalo to prilis ironicky

Martin Postulka

P.S. dodatecne si uvedomuju, ze uz je to mirne off-topic,
omlouvam se, pokud byste nekdo vedel, kam s timto tematem,
postrcte.