Internetove nakupy

Martin.Postulka at cerge.cuni.cz Martin.Postulka at cerge.cuni.cz
Tue Jul 27 12:58:45 CEST 1999

>Ale ne, podivejte se na http://www.csas.cz

Mozna zabihame prilis do podrobnosti, cetl jsem to taky, ale...
Co je psano, to je dano, ale zalezi na interpretaci :-(
Mate osobni (cerstvou) zkusenost? Dostal jste od CS VISA a za jakych
podminek? Nebo jste se aspon na podminky vydani v posledni dobe ptal?

Ja jsem na jare prevadel ucet z pobocky do pobocky (v Praze) a musel
jsem vratit karty a zadat o nove, pricemz jsem musel zduraznit, ze je
chci hned a ne az po standardni lhute. Ukazalo se, ze mi muzou snadno
vyhovet po nahlednuti do vedeni minuleho uctu, ale sami mi to nenabidli.
Mam i dalsi zkusenosti, kterymi nebudu zdrzovat. Nekteri pracovnici byli
vstricnejsi a profesionalnejsi nez jini, ale co je vam to platne, kdyz
si nemuzete vybrat, ke ktere prepazce vas osud zavane. :-)

Pri te prilezitosti jsem se samozrejme ptal na VISA, protoze mi rekli,
ze puvodni Variantky stejne konci a budou se menit. Mozna jsem polozil
dotaz prilis navodne, jestli podminky jsou stejne jako pred rokem, kdy
pozadovali pulrocni minimalni zustatek 50tis. Odpoved byla ANO.
Je fakt, ze informace na Webu jsou mirne odlisne, aspon v tom, ze
berou ohled na veskera aktiva u CS(coz driv nedelali), ale jsou pravdive?
A i kdyby byly.

V porovnani s (rovnez webovymi strankami) IPB se teoreticky ten vklad
nezda tak velky, pokud byste chtel tydenni limit 40tis (coz dennimi
limity ledajake sporitelni karty dosahnete snadno), mel byste mit
u EC/MC standard 125% limitu, cili 50tis. taky. Nevim ale, jestli si
u IPB naopak muzete libovolne dohodnout tydenni limit podle zustatku,
doufam, ze ano a pak to vypada prakticteji.
I kdyz pokazde utratite cely pravidelny mesicni vklad, muzete pocitat
s prumernym zustatkem zhruba v polovine a to by mohlo stacit i jako
spickovy limit pri nepotravinarskem nakupu. Pokud chcete vyssi limit,
nuti vas (jako skoro vsichni) k tomu, abyste bezny ucet zaroven pouzivali
jako sporici (k cemuz se nehodi) a tim si zvedli zustatek a zaroven limit.
To uz je podle mne trochu dvojsecne, protoze zvyseny (tydenni) limit
tak kryjete ulozkou, kterou snadno jednorazove vyberete a nikde jsem necetl,
ze by snizeni prumerneho zustatku bylo duvodem k odebrani karty, ci
snizeni limitu, ale pravdepodobne vychazi rozumne z praktickeho
zhodnoceni takoveho rizika.

Takze podminky Sporitelny se mi zdaji prece jen zvlastni
a nevyvazene. Dokonce si myslim, ze nijak dobre nechrani ani
Sporitelnu pred nesvedomitymi klienty, ani nesvedomite klienty
pred sebou samymi. (o podvodnicich nemluve)
Dennimi limity se totiz da konto precerpat snadneji, nez tydennimi,
protoze kvuli spickovym nakupum musi byt limit dostatecne velky
(vetsi nez 1/7 tydenniho). Jistici (nebo odrazovaci) castka pak
vychazi prilis velka, nehlede na to, ze je to pouze vstupenka,
pozdeji na vas (aspon podle prezentovanych informaci) az do vymeny
karty nikdo nic nechce.
Navic precerpat konto muzete i jinou kartou, jejiz vydani je
benevolentnejsi a odhaduji, ze skoda je srovnatelna, zatimco
podminky vydani ne. (nezkousel jsem to prakticky :-))
Jedine v cem by mohl byt denni limit vyhodnejsi, je obrana proti
zneuziti ztracene (ukradene) karty. Ale i to by se dalo zpochybnit.
Predpoklad, ze si nevsimnete ztraty karty (a nedate blokaci) nekolik
dni je vyssi, nez ze si toho nevsimnete tyden. Kvuli spickovym platbam
musite mit stejne vetsinou denni limit dost vysoky, takze nekolik malo
dennich limitu vam uz ten tydenni stejne preleze.

Martin Postulka

P.S. doufam, ze mi CS nezmrazi konto za anitreklamu :-))