Overeni platnosti adresy DLOUHE

Lubos Kaspar kaspar at cnb.cz
Thu Jul 29 11:13:57 CEST 1999

> Date: Thu, 29 Jul 1999 10:44:33 +0200
> From: Michal Belicek <belicek at asset.sk>
> To: net at cs.felk.cvut.cz
> Subject: Re: Overeni platnosti adresy DLOUHE
>
> A jak overuje platnost listserv? Me od nej chodi subscription probe a
> vypada to, ze je to celkem dobre principialne udelane. treba si z toho
> muzete vzit priklad.
> Ukazka:
> This message is a "probe" for  your subscription to the PCBUILD list. You
> do not need to  take any action to remain subscribed to  the list, and in
> [...]

Mne se tento zpusob overovani platnosti subskribentu zda ponekud
neucinny - adresa muze byt platna, ale treba je to smerovano do /dev/null
nebo to treba nekdo vubec necte a spravce listserveru se takto nic nedovi.
Krome toho tutez sluzbu muze poskytnout i rozesilani beznych prispevku a
zpracovani chyb z jejich doruceni, takze "probe" se mi jevi jako zjevne
redundantni zalezitost zbytecne obtezujici ucastniky.

Nektere listservery pouzivaji dotaz s vyzadanim odpovedi - obvykle se to
jmenuje CONFIRM -, ktery posilaji napr. jednou za 1/2 roku; zrejme to
funguje tak, ze pokud dotycny do nejake doby neodpovi, je automaticky
odhlasen. To se podle meho nazoru dosti priblizuje idealu, jak
automatizovane vybijet mrtve duse z konferenci.
--
                                                Lubos Kaspar