Pripojeni pevnou linkou k ISP

Michal Belicek belicek at asset.sk
Wed Jul 7 14:31:29 CEST 1999

Ahoj lidi,
tak jsem zase dopad; sef na mi dal na starosti zarizeni pripojeni nasi
firmy pevnou linkou k Internetu. Puvodne jsme meli ISDN u IOL, ale to
se nejak neosvedcilo, takze bychom meli mit pevnou linku asi od
Eunetu, asi nejaka zakladni 64k nebo tak neco. Mame tady vybudovanou
LANku 10-BaseT asi 20 pocitacu. Nemam ovsem zkusenosti co to obnasi a
absolutne vubec netusim, jak se takove pripojeni dnes v praxi
realizuje.

Jednak by me zajimalo jak dojde k pripojeni internetu na nasi sit,
kabel se strci do sitovky v serveru ci routeru?
Pak co vsechnu budu muset kupovat (router, serverove pocitace), jake
sluzby (musim tu rozchazet DNS 1,2 atd)?
Predpokladam ze dostaneme pridelene verejne IP adresy. Takze ke
kazdemu kompu priradim adresu a pocitac bude viditelny z Internetu,
nebo dostaneme 1 IP a budu muset delat nejakou maskaradu?
Budu potrebovat firewall?
Jak je to s mail serverem. Musim si tu nejaky postavit, nebo bude u
ISP?
Kdyz chci www server, tak muzu mit vlastni zde nebo musim vyuzivat
prostor u ISP?

S diky za osvetleni problemu,
--
Michal Belicek