rychlost linky providera

Petr Soucek petr at ryston.cz
Tue Jun 1 19:02:07 CEST 1999

Michal Krsek wrote:

> Bohuzel to ma drobne chybky, pokud je na linku aplikovan traffic shaping -
> mensi nepresnosti jsem zaznamenal i pri load balancingu linek.

Load balancing, pokud jsou vsechny linky stejne silne a nejsou sdruzene
pod jednu IP adresu nevadi. Naopak, je pak hezky videt, jak je ta zatez
rozlozena do vice linek - to je videt treba na linkach do NIXu GO, GTS,
Telecomu i jinych. Namerena hodnota je pochopitelne jen pro jednu linku,
tedy ve vyse uvedenych pripadech 2.0 Mbit/s.

Zvlastni vlastnosti je, ze pathchar na linux box ukazuje jen asi 300
kbit/s (aspon u jadra 2.0) a u jadra 2.2 se musi prodlouzit interval
mezi pakety, protoze ma limit na pocet ICMP ECHO za jednotku casu.

No a vseobecne - nefunguje na satelitnich linkach a pri pouziti routeru,
ktere zacnou vysilat paket jeste driv, nez ho cely prijmou. Pochopitelne
take musi byt symetricky routing.

Nejake poznamky k pathcharu jsou treba na http://www.caida.org/Pathchar/

Zdravi

Petr Soucek