panelakova sit na sidlisti

meszaros at eurotel.sk meszaros at eurotel.sk
Mon Jun 14 11:17:55 CEST 1999

> Ahoj,
> delal nekdo nebo pomahal delat pocitacovou sit na sidlisti? Rad bych
> se zeptal na vase zkusenosti. Zavadime tady par kamosu sit. Uz mame
> spojene 4 lidi, je to jeden blok, kabel je koax (thin ethernet) tahany
> oknama. Ale ma to uz asi 150 metru. Chtel bych jeste pripojit dalsi
> panelak co je naproti, vzduchem asi 10m. Je tam dalsi segment site asi
> 5 lidi. Ma nekdo zkusenosti s napinanim kabelu vzduchem, jak jste to
> delali (uchyceni, napnuti atd)?

Mas dve moznosti, bud kabel zakopat do zeme do nejakej trubky, alebo
natiahnut to medzi barakmi vzduchom. Pokial to chces robit vzduchom tak sa
to realizuje tak ze sa natiahne ocelove lanko medzi budovami na ktore sa
zavesi pancierova trubka v ktorej mozes ten tenky koax tahat. Tu pancierovu
trubku velmi silne doporucujem, sluzi ako ochrana samotneho kalbla proti
poveterostnym podmienkam, hlavne proti blesku. Len neviem co Ti na to povie
mesto. To chce aj nejake povolenia.

> Konecna delka site bude asi moc, pry se pouziva neco jako zesilovac
> signalu (repeater?), jak to funguje, je to vhodne? Jeste jsem uvazoval

Pri tenkom koaxi su stanice zapajane do serie za sebou a celkova dlzka
jedneho segmentu podla doporuceni moze byt maximalne 180m. Pokial sa
nechces babrat s repeatrami ktore by si musel zaradovat po kazdych 180m
rep. aj menej,  a mozes dat maximalne dva, tak mozes do servra strcit dve
sietovky a z kazdej z nich tahat samostatny segment, samozrejme ak ho mas
fyzicky umiestneni priblizne v strede.

> o pocitaci s dvema sitovkama, jako router. Co je vhodnejsi?
> Uvitam odpoved na jakoukoli otazku, ale nejlepe na vsechny, diky.

Peter M.