panelakova sit na sidlisti

Vladimir Michl Vladimir.Michl at seznam.cz
Fri Jun 18 23:32:44 CEST 1999

Michal Belicek <belicek at asset.sk> writes:

> Diky vsem co tu radili a pomohli mi se zorientovat v tomto problemu.
> Pravdepodobne koupim repeater, dam tam ty bleskojistky a doufam ze nam
> nase sit bude chodit dlouho.

Podle mych informaci je repeater docela draha zalezitost. To uz je levnejsi
sehnat nejaky rozbocovat (treba Edimax), ale to byste museli zmenit topologii
a castecne prejit na TwistedPair.

Jinak jako router/bridge mezi dvema sitemi uplne staci 386DX40 s 8MB.
Meli jsme to tady na siti jako server (zaroven router), bezelo na tom
DNS, Web server, DHCP, a clovek pres to dostal kolem 500MB/s. Samozrejme
OS byl Linux (Debian 2.0). Linux se, ale da take nakonfigurovat jako bridge
(i kdyz jsem nechtel musel jsem rozjet, protoze chteli parit hry nepocitajici
s tim, ze by mohli byt na jinych sitich). S tim jsou potom trochu problemy,
pokud ma ten stroj poskytovat nejake sluzby, ale neni to neresitelne.

Jinak u nas je tu koax tazen venkem mezi baraky asi 10 metru, prezil jiz dve
zimy a porad to beha (lano a na nem zaveseny koax, bez zadne dalsi ochrany).
Zadny problem se statickou elektrinou. Fakt je ze za tu dobu co tu ziju
(23 let) uhodil blesk nekde ve vesnici pouze jednou.

*  Name:    Vladimir Michl           Student of Palacky University   *
*  E-mail:  Vladimir.Michl at seznam.cz                                 *
*           Vladimir.Michl at mujweb.cz - home modem                    *
*  Web:     http://www.inf.upol.cz/~michlv                           *
*  Tel:    +420/68/5391545                                           *
*           068/5391545                                              *