Linux opet pomalejsi nez NT? Re: PHP

Petr Soucek petr at ryston.cz
Mon Jun 28 20:38:22 CEST 1999

Tomas Vasek wrote:

> Muzu vedet jak jste to zjistil?

Jednak jsou na ruzne nastroje na zjisteni operacniho systemu, vyuzivaji
ruzne odezvy na neobvykle kombinace paketu, namatkou:
nmap: http://www.insecure.org/nmap/
queso: http://www.apostols.org/projectz/queso/
(oboje potrebuje Unix nebo Linux)

(Ale pozor - nekteri admini jsou haklivi na scannovani sych siti.)

jednak, kdyz se tam prihlasite (telnetem na port 119 = news), tak
dostanete uvodni banner:
200 cpmsblns02.microsoft.com InterNetNews NNRP server INN 2.2
21-Jan-1999 ready (posting ok).

Pokud je mi znamo, tak INN je pouze na ruzne Unixy.

A ten nmap odhaduje:
Remote operating system guess: Linux 2.1.122 - 2.1.132; 2.2.0-pre1 -
2.2.2

Zdravi