Jak prenaset vetsi soubory

Bohumil Michal michal at fee.vutbr.cz
Mon Nov 1 12:18:14 CET 1999

Dan Ohnesorg wrote:

> Poruseni postovniho tajemstvi osobou, ktera zodpovida za provoz posty,
> listovni dorucovatel, zamestanec post, zamestanec telekomunikacniho
> operatora, poskytovatel pripojeni a podobne, je za ctyri roky, takze uplne
> nepostizitelne to zase neni.

Napred ho musite chytnout - ze nekdo odposlechl par paketu nekde na
siti, to neni snadno odhalitelne: ani to, ze se to stalo, ani kde natoz
potom kdo - a jeste to prokazat. Nebo ze nekdo zna vase heslo a tise si
prohlizi vas mailbox.

Ale to, ze ho zavreli, je mi houby platne - ja chci nahradu skody!

> JUDr. Smejkal, pomerne znamy pravnik a autor zakona o elektronickem

Fakt JUDr.? To jsou mi veci.

> podpisu, se k tomuto pravnimu nazoru priklani take.
> Neni potreba dokladat nejakou skodu, v trestnim rizeni se o ni nejedna.

V tom lepsim pripade nakonec nekoho zavrou - ale skoda je vase, nahrada
nikde zadna. Pritom stacilo zpravu zasifrovat. Mozna by nikoho
nezavreli, ale taky by nevznikla zadna skoda (moralni ani hmotna).

Troufam si tvrdit, ze vetsinou - deje-li se to - o tom nikdo nevi, dokud
pachatel nezacne delat povyk jako ten s databazi sporitelny. Takze
vysledkem muze byt nanejvys ta skoda odesilatele, ktery byl liny zpravu
zasifrovat.

						Bohous
Bohumil Michal
e-mail: mailto:michal at fee.vutbr.cz