Nastroj na optimalizaci Dial-Up

Jakub Brecka bukaj at iol.cz
Mon Nov 1 19:16:41 CET 1999

Dobrej den,
sice nechapu, vo co GO, ale nasel jsem neco v napovede na Connection Meter
(www.epstudio.cz), snad je to to co potrebujete:

--- zacatek ---

V oknì Optimalizace IP máte mo¾nost nastavit vlastnosti telefonického pøipoj
ení tak, aby pøenosy pøes modem byly provádìny co nejefektivnìji. Pro tuto k
omunikaci se pou¾ívá protokol TCP/IP, jeho¾ parametry jsou standardnì nastav
eny pro klasickou poèítaèovou sí». Proto¾e ale modemové spojení je od klasic
kého spojení pomocí sí»ových karet odli¹né svojí rychlostí a velikostí pøená
¹ených blokù, není linka vyu¾ívána efektivnì. Odborníci na poèítaèové sítì d
oporuèují nastavit tyto hodnoty:

                                      MaxMTU   DefaultRcvWindow         Defa
ultTTL
Originální nastavení       1500                   X
32
Modem 28,8kbps            576                2144
64
Modem 33,6kbps            576                3216
64
Modem 56kbps                576               4824
64

Aby nastavení tìchto parametrù bylo co nejjednodu¹¹í, máte mo¾nost si v oknì
Optimalizace IP vybrat vámi pou¾ívaný modem. Po stisku tlaèítka OK pak systé
m sám nastaví potøebné hodnoty v nastavení Windows. Pokud stisknete tlaèítko
Obnovit, vrátíte nastavení do pùvodních hodnot nastavených systémem. Po zmìn
ì tìchto hodnot dojde ke zvý¹ení rychlosti pøenosù o 20-50%. Nastavení optim
álních hodnot staèí provést jen jednou. Program si samozøejmì nemusí pamatov
at, který modem jste si vybrali, proto¾e mu tato informace poslou¾ila jen pr
o nastavení optimálních hodnot na va¹em poèítaèi. Jestli¾e zaènete pou¾ívat
modem s jinou rychlostí pøenosu, pak je vhodné opìt vyvolat okno optimalizac
e a nastavení provést pro nìj.
Nastavení vlastností datových pøenosù je odli¹né na jednotlivých operaèních
systémech. Pro úplnost tedy pøehled nastavovaných vlastností:

promìnná              Windows '95        Windows '98         Windows NT/2000
MaxMTU                576                        576
576
MaxMSS                536                         X
DefaultRcvWindow ----  dle modemu
DefaultTTL              64                           64
64
Cachesize               32 (16 pro 28,8kbps)    X                   X
SLOWNET              X                              0

--- konec ---

Opravdu nevim, vo co jde, ale doufam, ze je to ono.

--
S pozdravem
                                Jakub Brecka
                                bukaj at iol.cz