Jak v Outlook Expresu na stavit doruhenku.

Merlin merlin at drings.cz
Fri Nov 12 20:14:40 CET 1999

> Jsou dva druhy potvrzeni:
> 1. Potvrzeni o doruceni. (Je to soucas standardu DSN - delivery
> status notification.) Je to soucast SMTP protokolu. Museji
> podporovat vsechny SMTP servery po ceste (vcetne finalniho).
> Mnoho serveru ma zmatenou implementaci.

Je pravda, ze podporovat by to mely, ale z vlastni zkusenosti vim, ze v
praxi to zcela nefunguje. Napr. mi NIKDY jeste neprislo potvrzeni z www
mailovacich klientu - email.cz apod.

> 2. Potvrzeni o precteni. Je to soucast e-mailu (RFC822 hlavicky).
> Existuje na to tema nekolik standardu, ktere vsak vzajemne
> nebyvaji podporovany - vetsinou potvrzeni funguji jen "ze stejneho
> na stejny".

To by bylo pro cloveka asi dost uzitecne, ale v mnoha klientech to jde
samozrejme vypnout a tudiz spoustu lidi (obcas i vcetne me) zadost o
potvrzeni precteni odmita

> Jedine, kdy lze povazovat e-mail za doruceny a precteny, je tehdy,
> kdyz zpet dostanete od adresata informaci typu "cetl jsem to"...

takze se s timto neda nic nez souhlasit.

> Jinymi slovy - mate-li e-mail, ktery _musi_ byt dorucen a precten,
> je treba ho doplnit jeste jinym mechanismem (telefon, fax, SMS, ...)

 Merlin <merlin at drings.cz>
      Czech Republic
  mobil: +420 603 924504