HTTP hlavicky

Petr Soucek petr at ryston.cz
Tue Nov 23 16:29:20 CET 1999

Vladimir Naprstek wrote:

> Mohl byste mi nekdo prozradit, zda www server vytvari nejakou HTTP
> hlavicku pro soubory, ktere nejsou .HTML - napr. DOC, XLS apod. Nebo jen
>
> posle data a prohlizec se podle pripony souboru v tagu <A HREF...> a
> podle MIME typu rozhodne, co s tim udela?

Nejakou HTTP hlavicku www server vytvari pro kazdy dokument stahovany
pomoci HTTP protokolu, to by jinak nemohlo fungovat. Jina vec je, jakou
kteremu souboru priradi hlavicku. resp. cast Content-type. Nejcastejsi
pro nezname soubory bude Content-Type: application/octet-stream.
Existuje ale treba i application/vnd.ms-excel. Zalezi na tom, jak je web
server nastaven. Prohlizec by mel zvolit cinnost podle tohoto
media-type, ale pokud jsem slysel, MSIE na media-type kasle a rozhoduje
se podle pripony, coz muze obcas zpusobit necekane efekty.

Prehled media-types najdete treba na:
ftp://ftp.isi.edu/in-notes/iana/assignments/media-types/

Zdravi

Petr Soucek