Rychlost pripojeni

Pavel Ruzicka pavouk at k332.feld.cvut.cz
Mon Oct 11 00:33:19 CEST 1999

> koupil jsem si modem (WELL FM-56PCV) a chtel bych se zeptat cim
> by mohlo byt, ze se pripojim nejvys 2600bps. Mam digitalni linku
> a pripojenej jsem k Cesnetu.

No rychlost 2600bps neexistuje. Asi mate na mysli 26400.
Pokud mate digitalni linku a chodi Vam to takhle spatne, pravdepodobne
mate na lince PCMku. Zarizeni, ktere pouziva Telecom pri nedostatku
volnych paru dratu a ktere protlaci po jednom paru 2, 4, nebo 10 hovoru.
(Nema to moc spolecneho s PCM 30). Vedlejsi efekt je takovy, ze kvuli
ruznym fazovym zkreslenim chodi modem velmi spatne. V prvni rade zkuste
zakazat protokol V.90 prikazem AT+MS=11,1 ve zvlastnim nastaveni.

> Pritom muj kamarad ma linku analogovou
> modem taky 56kb a je pripojenej k Telecomu a jede mu to podstatne
> rychleji.

Zkuste si take kamaraduv modem u Vas/Vas modem u kamarada at mate jistotu,
ze to je v lince. Pak si muzete stezovat na telecom a pri dobre vuli Vasi
linku vyhodi z PCM a pripoji tam jineho chudaka. A Vas daji na samostatny
par.

> Taky by me zajimalo, jestli je normalni, ze prijmuti asi 10 kratkych
> textovych mailu a odeslani asi 10 kratkych text. mailu mi trva neco
> pres 5 min. - neni to trochu pomale? A cim by to mohlo byt. Pouzivam
> mail v Netscape Communicatoru 4.6 en. Odeslani pomoci SMTP a prijem
> pomoci POP3 - oboje ten samy server.

To bude opet asi problem souvisejici se spojenim modemu. Samozrejme nevim,
cemu rikate 10 kratkych text. mailu. Chce to udavat v kB.
Pro orientaci, modem 28800 prenese 1MB komprimovanych dat za priblizne
5 minut. Pri posilani textu se to muze jeste zrychlit.

> Dale mam jeste dotaz ohledne delky pripojeni. Plati se to co mi ukazuje
> telefonicke pripojeni site (W95 OSR2) a nebo to co mi pise log modemu?
> Protoze log modemu mi uhazuje pripojeni asi o 20s delsi, takze nevim,
> kdy mi presne naskakuje dalsi jednotka.

Presne to nezjistite nikdy, pokud si nenechate posilat od telecomu
tarifikacni impulsy. Muzete si stopkami overit cas pripojeni ve Wir95
s casem od zvednuti modemu na druhe strane linky.

Pavouk