Simulace IP adresy.

Skola Kromeriz Radomir.Ludva at cssz.cz
Wed Oct 20 08:12:01 CEST 1999

Dobry den,

    obracim se na Vas vsechny s takovym mensim problemem,
ktery mam a se kterym si nevim (zatim) rady.

    Predstavte si, ze mate lokalni sit (LAN), ktera je pripojena na
WAN, ve ktere je nekde pocitat, ktery je pripojeny na Internet a
ktery slouzi jak firewall nebo neco takoveho. Z te lokalni site muze
JEN JEDEN, pocitac s presne danou IP adresou pristupvat do
Internetu. IP adresa toho pocitace je definovana na tom rekneme
firewallu nebo bastionhostitely ci to je (nevim). Kdyz chce pristupvat
do Internetu pocitac s jinou nez povolenou IP adresou, tak mu to ten
firewall zakaze a misto pozadovane www stranky vrati ze nemate
povoleny pristup do Internetu.
    Vzhledem k tomu, ze mi mi kolegova kladou prekazky v pristupu k tomu
PC s pristupem na Internet, tak musim nekde u sebe zkonfigurovat pocitac
tak,
aby datagramy IP protokolu, se tvarili jako datagramy toho pocitace co
pristup
na Internet ma povolen a pri prijmu datagramu zase odchytaval a zpracoval
datagramy, ktere patri tomu PC s tim co pristup ma povolen. V siti NESMI
vzniknout situace o tom, ze doslo k detekci dvou pocitacu se stejnou IP
adresou. Jen podotykam, ze Proxi na ten PC nedaji, dost mozna asi ani
nevedi jak, ale kazdopane by mi ulehcili zivot, coz neni v jejich zajmu.
    Citim se asi jako jakysi hecker, o kterem jsem slysel, ze si bez dozoru
nesmi ani vytukat telefoni cislo, kdyz potrebuju nejakou www stranku a
zvednu
telefon s tim, ze ji dostanu vytistenou na papire nebo postou. Mohl bych
zvolit i jina reseni, jako napriklad modem, ale uznejte ze pri reseni tohoto
problemu se toho clovek nauci vic nez pri pripojovani modemu a navic
pozna i mnohe z toho co by jako "bezny" uzivatel ci "bezny" spravce site
nepoznal a neprobadal.

                S pozdravem

                                    Radek Ludva - spravce site