LAN na Internet cez WIN NT alebo WIN 2000

Bohumil Michal michal at fee.vutbr.cz
Fri Oct 29 10:42:42 CEST 1999

Miro wrote:

> Vie niekto poradit, ako pripojit LAN na internet cez WinNT SRV 4.0 alebo cez
> WIN 2000 ?
> Nechcem riesenia cez proxy, ale mam pridelenych  IP od providera.
> Potrebujem,aby mi NT robilo routing z RAS na LAN.

Jedna se o ruzne veci:

Pripojeni k internetu lze udelat pres mpr386 (multiprotocol router,
alias steelhead). Ale moc to nevyresi bezpecnost - NT lze pomerne snadno
sestrelit z Internetu pomerne nevinnymi zalezitostmi.

Proto je dobre pouzit navic NAT (a jakoukoliv dalsi ochranu). NAT lze
poridit pomerne levne - pocinaje Winroute Lite, pres Winroute Pro,
pripadne MS Proxy.

						Bohous
Bohumil Michal
e-mail: mailto:michal at fee.vutbr.cz