Cisco

Petr Soucek petr at ryston.cz
Wed Sep 8 18:20:35 CEST 1999

Jack wrote:

> Potrebuji poradit s konfiguraci Cisco routeru
>
> a)sit ma IP 172.20.2.1-255
>
> b)napriklad 172.20.1.1-255

A ty site jsou propojeny tim Cisco routerem?

> na a) vse o.k.
>
> na b) potrebuji mit branu 172.20.1.1

Tim myslite default gateway?

> ale router ma IP 172.20.1.250
>
> tim padem se nedostanu ze site a) na sit b) aniz by nebyla na pocitacich
> brana 172.20.1.250  , ta kdyz tam je tak se nedostanu nikam pres 172.20.1.1
> nevite nekdo jak nastavit routovaci tabulky ?

Pokud jsem to pochopil, tak sit "b" je pripojena pres gateway
172.20.1.1  na Internet a jde o to, jak zabezpecit, aby data pro sit "a"
sly pres router, ktery ma adresu 172.20.1.250. Je-li tomu tak, pak je
nekolik moznych reseni:
a) na vsech pocitacich v siti "b" nastavic staticky rout na sit "a" - to
je dost neprakticke a pracne, ale zcela spolehlive a pakety jsou
nejprimejsi cestou
b) na routeru nastavit default gateway na 172.20.1.1. Sice prvni paket
pujde oklikou pres nej, ale poto posle ICMP redirect zpravu a pocitac uz
bude pouzivat spravnou gateway sam.

Pokud je problem jiny tak sorry.

Zdravi

Petr Soucek