Ping

Dan Lukes DAN at seno.fio.cz
Fri Sep 10 19:16:43 CEST 1999

On 10 Sep 99 at 9:43, fantomas wrote:

> ->> zrejme je na tej brane filter icmp echo paketov. ping poziva icmp echo, kym
> ->> traceroute nie.
>
> hmmm a ako to funguje ???

    I me to vrtalo hlavou, kdyz jsem to poprve slysel. Proste misto UDP
paketu posilaji ICMP Echo s postupne se zvetsujicim TTL a vypisuji odkud
proslo ICMP_TIME_EXCEEDED_IN-TRANSMIT dokud nedojde ICMP_ECHO_REPLY.

    Co je na tom divneho je, ze vetsina stroju jim na jejich hru skutecne
pristupuje. Domnival jsem se, ze na ICMP se (vyjma situaci ICMP_*_REQUEST->
<-ICMP_*_REPLY) nikdy ICMP neodpovida ...

    Spousta systemu to tak take dela a proto jim to nefunguje uplne
spolehlive.

                                                        Dan

Dan Lukes            tel: +420 2 24102474, fax: +420 2 24102301
root, postmaster (and *master) of FIONet, webmaster of KolejNET
Administrator   of    www.antispam.cz's    spammer    blacklist
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz