Pevná linka

Petr Soucek petr at ryston.cz
Wed Sep 29 12:31:58 CEST 1999

Petr Komenda wrote:

> Dobrý den,
>
> mám následující problém 4 organizace platí pevnou linku 128 kbit/s
>
> v poměru 20%, 20%, 30%, 30%
>
> potřebuji v tomto duchu omezit jejich přenosovou kapacitu, je to možné???

To záleží co myslíte tím "v tomto duchu". Pokud by to mělo znamenat v
tomtom poměru, tj. přiřadit těm firmám 25.6 kbit/s, 25.6 kbit/s, 38.4
kbit/s a 38.4 kbit/s, tak to by pomocí traffic shapingu neměl být
problém. Jenomže je to dost nešťastné řešení - i když bude linka zcela
prázdná a bude chtít sosat jen jeden účastník, tak bude výrazně omezen.

> jak???

To záleží na tom, jak jsou ty firmy připojeny¨. Jestli přes Cisco nebo
Linux router, tak tam traffic shaping je.

Jak je to s možností omezit průtok jen v okamžiku "konfliktu zájmů" a
jinak ho nechat volný nevím a samotného by mě to dost zajímalo.

Zdraví

Petr Souček