Rychlost pxipojenm miho 56.6 modemu je pouze 33.8

Lumir lm at its.cz
Wed Sep 29 14:17:04 CEST 1999

> nepropusti
> mi

propustnost linek v cz je klidne 54 kb - dle me zkusenosti. Nerikam, ze neni
i vice. Problem je dost mozna ve standardu a pak v typu linek. Pokusim se to
osvetlit.

Pro rychlost 56k je standardizovano V.90, ale nektere starsi modemy ho jeste
nepodporuji a podporuji protokol pouze firemni - jako je napr. X2 od
U.S.Rob - ze modem podporuje rychlost 56k jeste neznamena, ze se s kazdym
modemem spoji 56k. To muze byt problem, proc dosahujete jen rychlosti 33k.
Pak muze byt problem i v tom, zda je na analogove/digitalni ustredne.

Druhy mozny problem obsahuje standard V.90:

v nem se pravi, ze na ceste mezi vasim modemem a modemem, ke kteremu se
pripojujete, muze byt max. jeden A/D-D/A prevodnik. To v praxi znamena, ze
pokud mate analogovy modem (coz asi na 99,9% mate), musi mit vas ISP modem
"digitalni".

> treba se jeste ujistit, za navolane strane je > tez modem 56kb
>
>   Jestli se nepletu, tak USR ma nesymetrickou rychlost. Je schopen
> prijmout 56k ale vyslat jen 33.6k. Tedy by na druhe strane musel byt
> kvalitativne jiny modem. Jestli spojeni vytacite, tak vyse zminovana
> mez kolem 36k je urcite pravda.

to zase vychazi z V.90. K vam 56k, od vas 33,6k. pokud tedy nepouzivate
callback, melo by to tak byti.

s pozdravem

Lumir