Pevna linka

Jan "Yenya" Kasprzak kas at fi.muni.cz
Wed Sep 29 15:29:39 CEST 1999

[ List skupin oriznut na cz.net.internet a cz.net.tcpip ]

"Petr Komenda" <komik at email.cz> napsal:
: Dobrý den,
:
: mám následující problém 4 organizace platí pevnou linku 128 kbit/s
:
: v poměru 20%, 20%, 30%, 30%
:
: potřebuji v tomto duchu omezit jejich přenosovou kapacitu, je to možné???
:
	Jde to dost tezko, ale jde. Jeste je otazka, co presne chcete
- ma byt horni mez propustnosti 128kbps*20%, 128kbps*20%, 128kbps*30%,
128kbps*30%? To lze udelat pomerne jednoduse (v linuxu napriklad pomoci
tc a fronty CBQ). Co se ma delat, v pripade ze je nejaka kapacita
nad toto volna? Dovedu si predstavit, ze kazdy dostane
aspon 20,20,30,30% kdyz to pozaduje a vyuzije, a o zbytek se vsichni
_rovnym dilem_ poperou. Ted me ale nenapada, jak by to slo udelat,
aby kdyz na lince bude jen provoz instituce 2 a 4, byl tento rozdelen
v pomeru 2:3.

	Druha vec je, ze obvykle se shaping dela jen na vystupu. Pokud
router pro tyto 4 instituce nema svuj vlastni traffic, melo by to jit.
Ale pokud na lince je traffic i pro router samotny, s tim uz zadny
shaping neudelate.

-Yenya

--
\ Jan "Yenya" Kasprzak <kas at fi.muni.cz>       http://www.fi.muni.cz/~kas/