No subject

Dan Lukes dan at fio.cz
Wed Aug 23 13:12:10 CEST 2000

Petr Novotny wrote:

> [...]

	Nejprve je potreba neco malo odvolat - ten limit neni 32kB jak jsem
nespravne uvedl, ale 64kB a je *doporuceno* ("highly desirable") nikoli
vsak povinne narizeno aby system zvladl vice.

> Prosim? Muzete prosim ocitovat nejake RFC, podle nejz je legalni
> neco "zahodit bez chyboveho hlaseni"? Nejak jsem to prehledl.

	Mozna bych mohl byt zlomyslny a odpovedet otazkou - kde mate RFC, ktere
rika, ze je to povinne. Nicmene, jiste mate na mysli RFC1123 par. 5.3.3,
ktere se, pokud vim, jako jedine timto zabyva. A ja se domnivam, ze v
tomto specifickem pripade, tedy pri ztrate zpravy (nikoli pri chybe v
jejim dorucovani) to toto RFC jako povinne neuklada.

	RFC1123 par. 5.3.3 odst.1 definuje, ze software, ktery postu prijal je
odpovedny za jeji doruceni. Pri prijimani zpravy neomezene velikosti
vsak muze dojit k nepredikovatelnemu vycerpani zdroju (jelikoz velikost
dat neni znama dopredu a neni znam ani pocet dalsich zprav, ktere budou
prijaty behem prijimani teto "jumbo" zpravy) a v takovem (nouzovem)
pripade je ztrata zpravy pripustna - coz je (neprimo) v tomtez odstavci
dovoleno.

	Osobne se domnivam, ze "ztrata zpravy" neni totez co "neuspesne
doruceni" a tak se k tomuto pripadu druhy odstavec, ktery uklada
povinnost odeslat chybove hlaseni nevztahuje - ostatne, prave pri
vycerpani zdroju nemusi byt vytvoreni a/nebo odeslani chybove zpravy
vubec mozne (a proto tam take pouzivaji tyto dva odlisne terminy).

-----------

	Nicmene, vedeme znacne teoretickou debatu (snad nam to ostatni odpusti)
- i kdyz si tady navzajem vyrikame sve nazoru na vyklad zneni
konkretnich RFC (v pripade, ze se mnou nebudete souhlasit), debata
zustane ciste akademickou. Melo-li by tomu byt jinak, budete muset
vstoupit v jednani s vyvojari soucasnych MTA a presvedcit je aby
vylepsili kod soucasnych MTA (proc Vy ? protoze ja tvrdim, ze MTA se
chovaji v podstate spravne a chyba je v na strane odesilatele).

	Podotykam, ze v zadnem pripade netvrdim, ze software se i v takovem
pripade nema pokusit takove chybove hlaseni vytvorit. Ale v pripade ze
se to nepovede a zprava se "tise" ztrati, pak odpovednost za nasledky je
predevsim na odesilateli a jeho volbe velikosti zpravy.

								Dan

--

Dan Lukes            tel: +420 2 24102474, fax: +420 2 24102301
root of FIONet, KolejNET, webmaster of info.nic.cz, www.freebsd.cz
AKA: dan at nic.cz, dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz