Chat s hackerem na dial-up pripojenem pocitaci

Petr Lázňovský lazna at volny.cz
Mon Aug 28 22:55:21 CEST 2000

Vcera v noci mi stalo nasledujici:
na pocitaci s Win 98 pripojenym dial-up na Volny, mi vyskocilo dialogove
okno (ktere ovsem postradalo standardni disajn Win okna, predevsim
nemelo nahore modry pruh) bylo nadepsano "Information", a bylo v nem
vzdy nejake sdeleni a textbox na odpoved. Do neho se veslo asi 20-30
znaku. Prostrednictvim tohoto se mnou rozmlouval jakysi hacker. Chvili
se vytahoval, ze si muze delat s mym pocitacem, co chce, ze mi muze
restartovat pocitac, ale ze mi nic z toho neudela protoze je vlastne moc
hodny atd. atd. ...... samy takovy kecy... byl jsem na nej dost
sprostej, takze toho za chvili nechal, restarnul mi comp, a po novem
pripojeni se uz neukazal. za zminku jeste stoji ze znal me prihlasovaci
jmeno na sit, jelikoz me s nim oslovil. Po restartu pocitace system
vyhazuje okno nadepsane: "System 32v3" v okne je "Error 10048 in
function bind, address already in use".

Mam k tomuto par otazek:

1. Stalo se to uz nekomu?
2. Mam k tomu hypotezu ze dotycny clovek nejakym zpusobem vlezl do meho
compu, nainstaloval si tam programek,kterej hlida nejaky unix port,
ktery mu umoznil komunikaci se mnou, a napriklad mu muze zahlasit,
kdykoliv se pripojim na inet. Mohl by mi to nekdo objasnit podrobneji?
3. Pomuze nainstalovat Firewall (napr. BlackIce defender, ale to muze
byt jako kladivo na komara)?
4. Lze system dale pouzivat bez preinstalace? Nemam na mysli funkcnost
nybrz bezpecnost, a to alespon v mire jak tomu bylo pred utokem. Je mi
jasne ze u Win 98 to s bezpecnosti neni buhvijake.
5. hacker znal me ID. Je pravdepodobne, ze zna i me heslo, je treba
zalozit si nove konto, nebo staci zmenit si heslo?
6. Je treba (uzitecne) informovat providera?

Dekuji za odpovedi L at zna