Chat s hackerem na dial-up pripojenem pocitaci

Jan Kulveit kulveit at altavista.net
Tue Aug 29 00:16:05 CEST 2000

Dobrou pulnoc :)

On Mon, 28 Aug 2000 22:55:21 +0200
Petr Lázňovský <lazna at volny.cz> wrote:

> Vcera v noci mi stalo nasledujici:
> na pocitaci s Win 98 pripojenym dial-up na Volny, mi vyskocilo dialogove
> okno (ktere ovsem postradalo standardni disajn Win okna, predevsim
Pravdepodobne neco na zpusob Back Orifice. Nejaky nastroj k ociste
a temer vycerpavajici (nebo spis zahlcujici) info najdete treba na
http://neworder.box.sk sekce #Remote access systems, Trojans

Pokud mate na disku nejaka "zajimava" data, muzete predpokladat,
ze je (a samozrejme i uzivatelska jmena a hesla) dotycny stahnul.

> Mam k tomuto par otazek:
>
> 1. Stalo se to uz nekomu?
Urcite :)

> 3. Pomuze nainstalovat Firewall (napr. BlackIce defender, ale to muze
> byt jako kladivo na komara)?
Firewall? Strcit mezi sebe a internet firewall by mozna pomohlo.
Pokud tim myslite nainstalovat nejakeho hlidace do oken, tak proc ne,
ale az po vymazani uz nainstalovanych "koniku".

> 4. Lze system dale pouzivat bez preinstalace? Nemam na mysli funkcnost
> nybrz bezpecnost, a to alespon v mire jak tomu bylo pred utokem. Je mi
> jasne ze u Win 98 to s bezpecnosti neni buhvijake.
Po dukladne ociste je system imho naopak bezpecnejsi o zkusenejsiho
uzivatele.

> 6. Je treba (uzitecne) informovat providera?
Uzitecnejsi by bylo byvalo zavolat providerovi behem "konverzace s
hackerem".

Zdravi

Honza Kulveit

fingerprint: CDDD 3182 249B 1E28  D48D 4E2E EE1A E60E