Chat s hackerem na dial-up pripojenem pocitaci

Bohumil Michal michal at fee.vutbr.cz
Wed Aug 30 11:25:49 CEST 2000

"Petr Lázňovský" wrote:

> Mel jsem samozrejme na mysli, jestli se zde ( v teto konferenci ) nachazi
> clovek kteremu se stalo presne to same. Kvuli pripadne vymene zkusenosti s
> ocistou. Je mi jasne ze nejsem prvni napadenej clovek :((((((

Nestalo (zadny soft na chat nemam nainstalovany), ale predevcirem mi
vyskocilo okenko, ze se nekdo pokousi navazat spojeni na muj port 8080
(taky pres Volneho). Tento port mam ovsem pres SSH premapovany jinam a
SSH celkem pravem na tuto skutecnost upozornil. To me, priznam se,
trochu prekvapilo a radeji jsem se odpojil. Zrejme to byl nejaky
portscan. Mozna byl pachatel prekvapeny, kdyz zjistil, ze na Windows 98
bezi Apapche na FreeBSD :-)

K takovym vecem hackeri nemuseji vubec proniknout do systemu providera,
staci si zjistit (treba experimentalne) IP adresy dial-up linek a ty
obchazet. A ma-li nejaky popularni soft (jako treba ICQ) nejakou diru,
uz to jede.

Bohumil Michal
e-mail: mailto:michal at fee.vutbr.cz
WWW: http://www.fee.vutbr.cz/~michal