mac 2 ip

Miroslav Petricek mpe at stavos.cz
Thu Dec 14 12:12:21 CET 2000

Jirka Hech wrote:

> Situace se ma asi takto. Disponuji jedinou realnou IP, ale protebuji
> pripojit nekolik (cca 200) pocitacu k internetu. Jsou n nic pravazne win ale
> to taky nehraje prilis velkou roli. Podle logiky a manualu jsem zvolil
> maskaradu. Dela ji jeden realny pocitac, linux s RH 6.2.

> zaridit aby se jednotlive interni IP adresy nemohly libovolne menit. Vim ze
> existuje cosi jako MAC adresa sitove karty, vim take ze jako vsechno je i
> tuto informaci mozne falsovat. Nemyslim si ale ze by to bylo bezne.

To co potrebujete se jmenuje staticka ARP tabulka. V praxi to znamena,
ze budete mit soubor /etc/ethers, kde budete mit ke kazde MAC adrese
prirazenou IP adresu. Pomoci prorgamu arp si z tohoto souboru sestrojite
statickou ARP tabulku a zakazete jeji aktualizaci pomoci ARP protokolu.
Vas router tak bude komunikovat s danou pouze IP pouze pres MAC jakou
urcite.

Pokud jste presvedcen, ze falsovani MAC je nejaky problem, nebo to neni
"bezne"  tak vezte, ze napriklad v Linuxu staci uvest v prikazu ifconfig
jeden parametr navic a mate MAC adresu jakou chcete. Jsem presvedcen, ze
i ve Windows nebude problem neco takoveho zaridit.

--
/*
  Miroslav Petricek           mpe at stavos.cz
  Brno, Czech Rep.            ICQ: 56183467
  The instructions said: "Windows 2000 or better,"
          so I installed Linux.
*/