Jiny pristup k classless delegaci

Pavel Satrapa Pavel.Satrapa at vslib.cz
Thu Jan 27 13:20:44 CET 2000

> Uvazujete ciste v intencich BINDu. Jine programy tohle nepozaduji.

Ja myslim, ze SOA je zalezitosti domeny, nikoli programu implementujiciho
name server. Takze spousta delegovanych domen = spousta SOA. Mozna to
nektery program umoznuje delat elegantneji nez BIND, u ktereho domena =
soubor, ale na existenci SOA to myslim nic nemeni.

> Mimochodem, kde je nutnost mit sekundar zakotvena? A proc je
> potreba mit sekundar? Teto casti jsem nikdy neporozumel.

Zrovna v tech RFC, pokud se nemylim. I kdyz se priznam, ze zelezne
pravidlo "kazda domena musi mit prave jeden primar a alespon jeden
sekundar" je natolik pevnym bodem DNS vesmiru, ze jsem uz davno zapomnel,
odkud pochazi. Je to kvuli redundanci - napr. kdyz
restartujete/reinstalujete stroj s primarem nebo je z jineho duvodu nejakou
dobu nedostupny, tak aby Vam treba nadale chodila posta a podobne.

> PTR se meni jednou za uhersky rok - tedy muzou v cachich hnit
> treba mesic. Ale jinak mate pravdu. Az na to, ze existuji klienti,
> kteri zvraceji s hlaskou "expected PTR, received CNAME".

Muzete byt konkretnejsi? Tenhle mechanismus se uz pouziva nejaky patek a
tohle je poprve, co slysim o tom, ze zpusobuje jakekoli problemy.

Reseni s CNAME je oficialne doporuceno jako internet-draft a nepovazuji za
rozumne se od nej odklanet, zejmena k variante, nad kterou visi VELKY
otaznik. Nota bene to je spis chyba daneho klienta, protoze reseni s CNAME
pokud vim zadne RFC neporusuje. A - ruku na srdce - daleko snadneji
dosahnete toho, aby dotycny uzivatel zmenil klienta, nez aby se zmenil
internet-draft a vsichni spravci podle nej predelali sve delegace.

Preji vsem pekny den

 Pavel Satrapa                    Technical University of Liberec
 E-Mail: Pavel.Satrapa at vslib.cz   Dept. of Information Technology
 Phone:  +420-48-535-2385         Halkova 6, 461 17 Liberec
 Fax:    +420-48-535-2229         Czech Republic