Jiny pristup k classless delegaci

Pavel Satrapa Pavel.Satrapa at vslib.cz
Thu Jan 27 16:22:52 CET 2000

> Red herring. Zacne vam neco bouncovat postu, kdyz vam spadne
> linka? Ne. Kdyz vam spadne DNS? Ne. Odesilatel dostane
> temporary failure, a zkousi znovu.
>
> Takze kde je ten problem?

Kdyby neexistoval sekundar, bude jakykoli trabl s primarnim serverem
fatalni pro celou domenu. Nevi se, kam se ma posilat posta (prip. kde jsou
zalozni MX, pokud padne konektivita do dane site), kdo je Web server a tak
dal. Prinejmensim zalozni MX pro postu je informace, jejiz poskytovani by
melo byt co nejrobustnejsi, protoze slouzi prave pro prekonavani docasnych
problemu. Uz jsem zazil tydenni pad linky, kdy jsme se dohodli se spravcem
zalozniho postovniho serveru, ze nam prichazejici dopisy bude silazovat a
posilat off-line.

> Aha, mozna v tech firmach, ktere vam za poplatek povedou
> sekundar :-)

Zamenujete pricinu a nasledek. Tyhle specifikace vznikaly v dobe, kdy se o
nejakem prodavani sluzeb kolem Internetu nikomu ani nezdalo.

> Prave se ptam na ten otaznik: Opravdu se domnivate, ze tam visi?
> O tom jsem chtel mluvit. Jaky tam je?

OK, tady jsem nepochopil Vas puvodni zamer. Domnival jsem se, ze svuj
dotaz minite jako navrh obecneho reseni. Ve Vasem konkretnim pripade se
zda, ze navrhovane reseni by melo byt funkcni. Nerekl bych, ze porusuje
nejake RFC. Je ale znacne neobvykle a nevyzkousene. Zda s nim nekteri
klienti nebudou mit problemy ukaze az praxe.

Preji Vam pekny den

 Pavel Satrapa                    Technical University of Liberec
 E-Mail: Pavel.Satrapa at vslib.cz   Dept. of Information Technology
 Phone:  +420-48-535-2385         Halkova 6, 461 17 Liberec
 Fax:    +420-48-535-2229         Czech Republic