'komercni' servery v akademicke sfere

Pavel Urban urbanp at mlp.cz
Thu Jun 1 19:05:51 CEST 2000

nejprve trochu historie...

Michal Krsek wrote:

> Ahoj Adame,

> V tom pripade by se musel provozovatel TEN-155 CZ domluvit i s provozovateli
> sluzeb jako je dobleclick nebo dalsi. Vzhledem k tomu, ze obsah Internetu je
> prilis velky, neni mozne delat s kazdym separatni dohodu.
>
> Jako mnohem lepsi vidim moznost, aby ti, kdo maji zajem provozovat stranky,
> ktere nejsou akademicke, vyuzivali sluzeb komercnich poskytovatelu.
> Podotykam, ze komercni neznamena, ze dana sluzba je za penize. V CR, pokud
> me neklamou hrube zkouknute udaje na http://gratis.pinknet.cz/, tak v CR
> [...]

...a ted zpet k tematu. Takze je to opravdu tak, jak jsem se obaval.
Nadsenci z rad studentu, kteri netvori prave to, co pedagogove (tedy
alespon jejich cast) nepovazuji za 'vyzkumnou cinnost', maji proste
smulu. V pripade MUDu to tak je, to uz jsem zjistil davno, kdy jeste
nejaky TEN vubec neexistoval. Pri cenach pripojeni pevnou linkou se tedy
muzeme jit klouzat. Temhle lidem nevysvetlime, ze 'skola hrou' neni
jenom heslo z ucebnice dejepisu. Hmmmm. Kdyz to porovnam treba se
Svedskem nebo s USA... ale nebudu se rozcilovat, stejne to nema cenu.
Tak my si zase zalezeme pod kamen a budeme se nudit nad skripty o
Vypocetnich systemech, kde mame tak hezky popsane, jak se sestavuji
algoritmy pro ochranu prenosu. Nebo mate nekdo lepsi napad?

V puvodnim planu pokracovat nebudu, proc taky. Jedine ceho bych docilil
by byl zase nejaky agilni Vopicka, ktery se zacne schanet po tom,
zdalipak nahodou nasich par kilobajtu textu neplytva zdroji site, ktera
je prece placena z dani nas vsech :-[

Proc bojovat s blbosti, kdyz z toho stejne nic nemam. Maximalne tak
opravdu velkou unavu. Jenom skoda toho casu, ktery jsme do toho
investovali.

Pavel Urban (urbanp at mlp.cz)
MLP system disaster
Mestska knihovna v Praze - Marianske nam. 1, 115 72 Praha 1, Ceska
republika, http://www.mlp.cz