'komercni' servery v akademicke sfere

uhlar at fantomas.sk uhlar at fantomas.sk
Fri Jun 2 12:36:28 CEST 2000

"Michal Krsek" <Michal.Krsek at cesnet.cz> wrote:
->> Osobna skusenost:
->>
->> bol pruser ked sa www.irc.cz nasmerovalo na irc.felk.cvut.cz
->> pretoze felk je
->> na akademickej pode a irc.cz je registrovana komercnou
->> firmou. Povedal som
->> (nie _by_ som!), ze niekomu fakt jeblo...pardon za vyraz

-> Takze mel TEN-155 CZ cekat na to, az treti subjekt zacne prodavat na
-> www.irc.cz prouzkovou reklamu ?

Ano, presne tak.

1. pruzkovu reklamu "moze" na tej masine zacat predavat treti subjekt bez
ohladu na to ci sa to vola www.irc.sk alebo irc.felk.cvut.cz a bez ohladu na
to kym je domena irc.cz (alebo dajme tomu felk.cvut.cz) registrovana.
O umiestneni reklamy rozhoduje spravca servera resp. stranky takze majitel
domeny irc.cz s tym de facto nic nemoze.

2. na slovensku je pouzita domena irc.sk na pripojenie IRC serverov
(nextra.irc.sk, telecom.irc.sk, napri.irc.sk) a spravcom *.cz som odporucil
pouzivat domenu irc.cz za rovnakym ucelom. Finta bola v tom ze ju niekto uz
mal registrovanu. Tak sa s nim dohodlo... a TEN to posral.

3. co sa tu uz omielalo - staci aby si niekto na nejaky server nasmeroval
svoje hostname z komercnej oblasti a TEN ho odpoji ? Vyborny napad... idem
si zaregistrovat nejaku komercnu domenu a zajtra budu vsetky zaujimave TEN
stranky pristupne cez komercnu domenu...

Je blbost povazovat nieco za komercne len preto ze domena bola registrovana
ne-akademickou organizaciou

 uhlar at fantomas.sk ; http://www.fantomas.sk/ ; http://www.nextra.sk/
 "They say when you play that M$ CD backward you can hear satanic messages."
 "That's nothing. If you play it forward it will install Windows."