Dotaz na Index

ROPAK Plzen ropak at ropak.cz
Sun Jun 4 22:11:14 CEST 2000

Jan Vondrák wrote:
> Windows? Ty prece nerozlisuji velka a mala pismena. Nemel jste na mysli
> Unix?

Oblibenym vtipem Windows jsem myslel to, ze jinou velikost vypisuji
(napr. prvni velke pocatecni pismeno) a jinou maji ulozenou. Dale
to, ze treba pri ukladani obrazku nabizeji priponu malymi a ulozi ji
velkymi (a pak ji tak samozrejme poslou pres FTP).
Lze se o tomhle chovani snadno presvedcit DiskEditem, pokud mi treba
neverite :-).
Kdyz chci mit tedy ve Windows jasno, zadavam radeji pri ukladani cely
nazev vcetne pripony rucne, nespoleham na nabidnute (predvyplnene)
nazvy (i kdyz se na prvni pohled zdaji spravne).
UNIX (ktery opravdu je na serverech VOLny) pak presne zachova to,
co dostane.
Konkretni situaci tohoto druhu jsme resili nedavno v ramci technicke
podpory VOLny .. uzivatel mel v odkazech pripony malymi pismeny,
tak jak si myslel ze je ve Windows ulozil (slo o .jpg a .gif).
Ovsem na server VOLny to Windows poslaly v .JPG a .GIF . Vysledkem
byly prazdne ctverecky ve strance.

> Take bych zkusil prejmenovat index.htm. Jste si jisty, ze mate
> koncovku html a ne htm?

WWW server Apache u VOL(ny) bere i index.htm (jako v poradi druhy,
tj. index.html ma prednost).
U ostatnich dokumentu uz to samozrejme musi byt presne s tou koncovkou,
ktera je pouzita v odkazu.

ing. Jan Vyskoc   ropak at ropak.cz