funkční a kvalitní news servery

Petr Soucek petr at ryston.cz
Wed Jun 14 20:27:26 CEST 2000

Jan Hovorka wrote:

> Udajne by mel news.contactel.cz fungovat i z jinych domen, nicmene zkousel
> jsem ho i pres spojeni od Contactelu a stale mi hlasi chybu autorizace.
> Vyzkousim tedy jineho klienta, nez OE.

Lepe nez z jinych domen bych rekl z jinych IP adres. Pokud vim, je to
tak, ze newsserver Contactelu je umisten v Dansku, ma jmena:

host name :  news01.inet.tele.dk
alias name:  news.contactel.cz
alias name:  news.inet.tele.dk
address   :  194.182.148.146

a je nastavovan tak, ze je na nem povoleny pristup pro urcite bloky
adres. Kdyz jsem se poprve pripojoval pre Contactel, tak server chtel
heslo. Na technicke podpore me moc nepodporili, tvrdili ze to musi
fungovat. Ale ve skutecnosti to zacalo fungovat az za nekolik tydnu, kdy
to v Dansku nastavili.

Jednoduchy test. Napiste:

telnet news.contactel.cz 119

a pokud dostanete hlasku

200 news.inet.tele.dk InterNetNews NNRP server INN 2.2 21-Jan-1999 ready
(posting ok).

je vse OK.

Pokud dostanete hlasku

201 news.inet.tele.dk InterNetNews NNRP server INN 2.2 21-Jan-1999 ready
(no posting).

a potom zadate treba list a objevi se:

480 Authentication required for command

tak je jasne, ze se pripojujete z IP adres, ktere dotycny newsserver
nema v access listu.

Takhle si muzete vyzkouset ruzne newsservery, je to mnohem rychlejsi,
nez je konfigurovat a zkouset z nich cist.

Pokud dostanete sice 201 -- no posting, ale na list se vypise seznam
vsech skupin, je prislusny news server mozno pouzit jen pro cteni.

A jeste jedna poznamka - pisete o Contactelu, ale neni zrejme, je-li to
puvodni sit Contactelu, nebo byvaly Cesnet. Pokud mate IP adresu v
rozsahu 212.65.192.0 - 212.65.255.0, tak to je sit puvodniho Contactelu
a na ni by mel byt news.contactel.cz nastaven. Pokud mate IP adresu
jinou, mel by fungovat news.cesnet.cz.

Petr Soucek